Lorategian, pagoak, haritzak eta magnolioak altzairuzko eta granitozko eskultura monumentalekin bizi dira, ingurunearekiko elkarrizketa ezin hobean.

Berrogei eskultura
Chillida Lekuko lorategiak 11 hektareako eremua du, eta tamaina handiko berrogei eskultura baino gehiago ditu sakabanatuta. Modu hausnartuan kokatuta, lanak naturarekin hitz egiten dute, baina euren arteko elkarrizketa ere sortzen dute.
Alde batetik, sartu bezain laster, baserriaren hasierako erabileretan artaldeentzako bazkalekua zegoen.

“Lo llevaré a cabo sin marcar fechas. He comenzado a guardar obra, pero este maravilloso caserío no será un museo sino la señal de que soy de allí. No quiero una reconstrucción sino dejarlo firme y seguro tal y como está para llenarlo de una estructura contemporánea: que se vea el hoy y el ayer”.
- Eduardo Chillida
Zabalaga Baserria
El escultor rehabilitó el caserío manteniendo su identidad tradicional. Cuando Chillida adquirió la finca, el edificio estaba prácticamente en ruinas.
En el exterior, el caserío mantiene su aspecto tradicional. Sus muros de fábrica mixta alternan mampostería y sillería, concretamente los sillares se aprecian en el entorno de los vanos.
Además, el edificio conserva en ambos lados de la fachada sur dos contrafuertes de perfil triangular. La edificación mantiene también el entramado de madera y el escudo de armas original de la familia Zabalaga tallado en la fachada norte.

Harpidetu zaitez gure Newsletterrera
Kalitate turistikoko edukirik onena dugu, zure posta elektronikora bidaliko dizugu hamabost egunetik behin.